Etichete

, ,

salcamata-la-sticle

O nouă săptămână, o nouă răcoritoare făcută-n casă.

Prada de azi: flori de salcâm culese după amiază. Rețeta e similară cu cele despre care am mai povestit, se schimbă doar florile. De data aceasta am ales o miere de salcâm, ca să rămânem în familie. Mai salcâmată de atât nu știu cum o pot face.

salcamata-2016Salcâmată cu flori și miere de salcâm și zeamă de limetă.

Dintre toate răcoritoarele făcute-n casă, băutura din flori de salcâm (Robinia pseudoacacia) mi se pare cea mai nărăvașă. Se acidulează mai repede ca socata sau oricare altă băutură fermentată din câte am făcut până acum. Abia ce-am tras-o la sticle și deja a format bule vizibile. Va trebui să am grijă să destup sticlele regulat, încât să evit accidente în frigider. Dar acest mic efort merită.

Bioxidul de carbon format natural îi dă o textură plăcută, iar bulele se simt minunat. Zeama de limetă mi se pare mai parfumată decât cea de lămâie obișnuită și contribuie la gustul extrem de aromat.

Rețeta mea: 20-30 flori de salcâm, culese dintr-un loc curat (îndepărtăm codițele) + 8 litri de apă rece + 800 gr miere de salcâm + zeama de la 3 limete. Lăsate la fermentat într-un borcan curat între 3 și 5 zile, în funcție de temperatura ambientală. Se amestecă, cu o lingură de lemn, de cel puțin două ori pe zi, apoi se trage la sticle cu capac ermetic și se depozitează la rece.

Să vă fie de bine!

salcam.png