Etichete

,

ridichi.png

Ridichile nu sunt ierburi uitate, dar obiceiul de-a le consuma cu totul s-a cam pierdut. Astăzi mai știm să le apreciem doar rădăcinile cărnoase și suculente, crocante și iuți, dar lăsăm la o parte – din necunoaștere, pentru că așa am învățat și nu ne-a trecut prin minte să chestionăm asta – frunzele lor verde proaspăt, foarte consistente și bocate în nutrienți și vitamine. Poate că aspectul lor aspru împiedică imaginația, dar vă promit că o opărire rapidă va înmuia frunzele și perișorii lor, așa cum se întâmplă și în cazul urzicilor.

Sotate în unt, cu sare, un pic de piper abia măcinat, un fir de usturoi verde și câteva frunzulițe de pătrunjel proaspăt, apoi stinse cu un păhărel de vin alb bun și completate cu o mână de coconari abia prăjiți pe plită, alături de o lingură de semințe de negrilică, devin mai bune ca orice altă verdeață de sezon.

Dar nu mă credeți pe cuvânt, riscați o încercare și vă garantez că data viitoare vă veți gândi de două ori înainte să aveți tendința de-a le da la gunoi. Astăzi am convins o masă întreagă cu sceptici. Poate reușesc și cu voi.

frunze-de-ridichiFrunze de ridichi, opărite în unt gras, cu coconari și negrilică.

În alte părți ale globului ele sunt consumate cu plăcere și mă întreb de ce în această zonă a Europei tradiția consumului lor s-a pierdut.

O altă combinație pe care am încercat-o cu succes de mai multe ori până acum este supa-cremă din frunzele curățate de nervuri, opărite câteva minute în zeamă fierbinte (de găină sau de legume, cum preferați) la care am adăugat o nucă de unt și zeama proaspăt stoarsă de la o jumătate de lămâie. Cu crutoane din pâine de casă, făcută de bunica mea, condimentate cu ierburi uscate.

Cam asta a ieșit.

supacremaderidichiSupă cremă din frunze de ridichi. Ușoară, catifelată, excelentă!